درجا زدن دلار در کانال ۱۱۰.۰۰۰ریالی

افزایش های نرخ دلار در هفته اول بهمن ماه نتوانست به رکورد افزایشی هفته آخر دی ماه برسد. با اینکه دلار در آخرین روز هفته ۵۰۰ ریال رشد کرد و به قیمت ۱۱۸.۲۰۰ ریال رسید اما رشد ۲.۵ درصدی را از خود برجای گذاشت. این در حالی است که در هفته آخر دی ماه این رشد معادل ۳ درصد بود. شاید مهمترین عامل آن به خاطر رشد فرسایشی و عدم حجم بالای معاملات بود که دلار نتوانست رکورد ماه قبل خود را بشکند.

چه بسا ادامه معاملات در کانال ۱۱۰.۰۰۰ ریالی موجب خستگی و دل آزردگی معامله گران شود و به تدریج باعث خروج آنها از بازار شود. اگر این اتفاق صورت پذیرد مطمئنا هدف بازارساز در مدیریت بازار به سرانجام رسیده و نشانه این موضوع است که هنوز کنترل بازار در اختیار این نهاد ناظر است. با این حال معامله گران بر این عقیده هستند که بازار ارز این هفته زیر سایه اخبار سیاسی است. تعیین تکلیف لوایح مربوط به پولشویی و سازو کار مالی اتحادیه اروپا از مهمترین اخباری است که زیرنگاه معامله گران خواهد بود.

همچنین بحران سیاسی در ونزوئلا می تواند تاثیر خود را بر قیمت نفت بگذارد و قیمت این طلای سیاه را افزایشی نماید. عاملی که مطمئنا در تعدیل انتظارات افزایشی معامله گران موثر خواهد بود. زیرا آنها به امید کاهش قیمت نفت و تحریم نفتی ایران بودند که منجر به کاهش درآمد نفتی و خالی شدن دست بازارساز می شد و دیگر قدرت مانوردهی در مقابل افزایش قیمت را نداشت و همین مساله منجر به افزایش بهای دلار می شد که وقوع این حادثه می تواند پیش بینی این گروه را با مشکل همراه نماید. مقابل گروه کاهشی، نوسان گیران هستند که آنها بر این باورند تقاضای اسکناس دلار در هفته گذشته بالا رفته و ادامه آن در این هفته جاری می تواند به رشد قیمت کمک رساند. آنها معتقدند اروپایی ها چندان در راه اندازی spv موفق نخواهند بود و بازار با عبور از این خبر مجددا به مسیر افزایشی باز خواهد گشت.

آنها همچنین خبر تهدید وزیر امور خارجه فرانسه را پررنگ کردند. دیگر خبر آنها تحریم شرکت هواپیمایی ماهان توسط آلمان را برجسته کردند. این گروه در افزایش قیمت دلار از هیچ کوششی فروگذار نیستند و سعی می کنند با برجسته کردن اخبار افزایشی همچنان قیمت دلار را بالا ببرند. در کنار این گروه افرادی هستند که معتقدند هنوز برای خرید و فروش کردن دلار زود است و باید منتظر آرامش و جهت گرفتن این ارز باشیم.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیر ریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR